NA ZDROWIE !

                                                                                                                                                                                 

Ważnym elementem zdrowego odżywiania

jest unikanie przetworzonych produktów, które najczęściej w swoim składzie zawierają duże ilości cukru, konserwantów i innych dodatków do żywności.

W naszych żłobkach wszystkie posiłki przygotowywane są własnoręcznie,

z jak najmniej przetworzonych produktów.

Wykonanie niektórych posiłków dla swojego dziecka,

nie musi być bardzo pracochłonne, niekiedy wystarczy wykorzystać

dostępne w domu produkty oraz urządzenie do miksowania.

 

Jedzmy zdrowo i kolorowo!

Przygotowując potrawy warto kierować się tym, aby to co zjadamy było różnorodne pod względem koloru. Kolor warzyw i owoców jest związany z zawartością w nich określonych składników odżywczych,

zatem aby dostarczyć do naszego organizmu jak najwięcej niezbędnych dla zdrowia związków

powinniśmy spożywać codziennie warzywa i owoce należące do różnych grup kolorystycznych.

Zimą dostępność świeżych warzyw i owoców jest niższa,

można jednak sięgać po mrożone warzywa i owoce, by urozmaicić dietę.

Proces mrożenia nie wpływa zbytnio na straty składników odżywczych i witamin,

mrożone warzywa i owoce mają zbliżoną wartość odżywczą w stosunku do ich świeżych odpowiedników.

 

                              Zupa krem z zielonego groszku    - PRZEPIS

                                                                                                                                             

                              Budyń z musem truskawkowym    - PRZEPIS

                                 

                           

                                                               

           PRZEPIS NA SMALCZYK Z FASOLI TUTAJ    

 

                 

 

PRZEPIS NA KASZOTTO Z WARZYWAMI I KURCZAKIEM TUTAJ

                
                                       

 

 

 

PRZEPIS NA PIECZONE JABŁKO I GRUSZKĘ TUTAJ

               

 

 

               

 

PRZEPIS NA PASZTET Z CIECIERZYCY I KASZY JAGLANEJ TUTAJ

         

 

 

Dobrym sposobem na wprowadzanie nowych warzyw do diety dziecka jest przemycanie ich w znanych, lubianych przez nie potrawach i koktajlach. Zachecamy do wykonania w domu lubianych przez dzieci klusek leniwych, w wersji na słodko i na wytrawnie, a także pełnego witamin zielonego koktajlu Shreka. 

 

PRZEPIS NA KLUSKI LENIWE TUTAJ

składniki na kluski leniwe    kluski leniwe 1    kluski leniwe 2

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

                         
                                                                                                            

                                                                                                                   

 

 

          
                         

 

         

 

 

 

           

                  

 

 

 

 

 

 

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Żlobek Miejski w Katowicach, siedziba: Katowice, ul. Sokolska 26.

Zapamiętaj mnie (90 dni)