NA ZDROWIE !

 

Zimowe gotowanie

W okresie jesienno-zimowym w naszym klimacie mało jest świeżych owoców sezonowych, za to w sklepach mamy duży wybór importowanych owoców egzotycznych, takich jak awokado i granat. Warto włączyć je do codziennej diety nie tylko ze względu na ich wyjątkowy smak, ale także cenne, prozdrowotne właściwości. Są one dobrym źródłem wielu witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy , m.in. witamin C, E, witamin z grupy B, potasu, magnezuczy selenu. Składniki te wspomagają naszą odporność i są nam szczególnie potrzebne w obecnym czasie, gdy częściej zapadamy na przeziębienia i infekcje. 

PRZEPIS NA KREM Z AWOKADO, BANANA I KAKAO TUTAJ

            

 

 

Zimą, gdy za oknem mróz chętnie sięgamy po rozgrzewające i sycące potrawy. Idealnym pomysłem na taki posiłek jest zupa krem z soczewicy i pomidorów z dodatkiem aromatycznych przypraw.

 

PRZEPIS NA ZUPĘ KREM Z SOCZEWICY I POMIDORÓW TUTAJ

         

 

 

     Jedzmy sezonowo!

 

Zachęcamy również do wykonania kolorowej i pełnej witamin sałatki owocowej. W okresie zimy warto korzystać
z owoców sezonowych, do których możemy zaliczyć m.in. owoce cytrusowe i kiwi. 

PRZEPIS NA SAŁATKĘ OWOCOWĄ TUTAJ

        

 

 

Jesienią na straganach występuje wiele sezonowych warzyw i owoców, pełnych koloru, smaku oraz wartości odżywczych. Warto wykorzystywać je w kuchni jak najczęściej, by cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Wśród nich znajduje się m.in. dynia, z której można przygotować różnorodne potrawy i desery, np. pyszną, zdrową
i rozgrzewającą zupę krem z dyni oraz bardzo smaczne muffiny dyniowe.

 

PRZEPIS NA MUFFINY DYNIOWE TUTAJ

 

                          

 

 

                                                                    PRZEPIS NA ZUPĘ Z DYNI TUTAJ

 

                                                                                                                                                                      

                                                                

                                                    
Ważnym elementem zdrowego odżywiania jest unikanie przetworzonych produktów,

które najczęściej w swoim składzie zawierają duże ilości cukru, konserwantów i innych dodatków do żywności.

W naszych żłobkach wszystkie posiłki przygotowywane są własnoręcznie,

z jak najmniej przetworzonych produktów.

Wykonanie niektórych posiłków dla swojego dziecka, nie musi być bardzo pracochłonne,

niekiedy wystarczy wykorzystać dostępne w domu produkty oraz urządzenie do miksowania.

                         
                                                                                                            

                                                                                                                   

 

 

          
                         

 

         

 

 

 

           

                  

 

 

 

 

 

 

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Żlobek Miejski w Katowicach, siedziba: Katowice, ul. Sokolska 26.

Zapamiętaj mnie (90 dni)